no to looknij np. tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=pacific+blue
[O1] Głośne wycie po stronie pasażera.
Zwiń
X
-
[O1] Głośne wycie po stronie pasażera.
Witam. Mam problem w mojej Octavii, mianowicie jadąc już powyżej 50 km/h słyszalne jest wycie, buczenie po prawej stronie pojazdu. Dźwięk nasila się, gdy wywierany jest większy nacisk na prawe koło (tzn. gdy lekko skręcam w lewo, wtedy samochód przechyla się na prawą stronę i bardziej dociska prawe koło). Dodam, że wymieniłem już łożyska w przednich kołach, a także przegub wewnętrzny. Ustawiłem zbieżność, zamieniałem opony przód-tył. Przegub zewnętrzny w porządku - nie stuka, nie puka. Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem. Z góry dzięki za odpowiedzi.Seryjne 1.9 TDI AGR + wtryski ASV
-
-
objawy typowe dla łożyska, nic innego praktycznie nie powoduje czegoś takiego. Kwestia jak wymieniałeś łożyska? tzn. czy były wprasowane w piastę czy wklepałeś je (Ty, bądź spece z warsztatu) młotkiem, bo jeśli była taka sytuacja to w ogóle bym nie dziwił się że łożysko do ponownej wymiany. Druga sprawa taka, że jak kolega wyżej pisze może wyć TYŁ, zepsute łożyska mają to do siebie że występuje przy ich awarii tzn. "przenoszenie się" czyli wydaje się prawy przód, a może być to każde jedno...
Najlepiej podnieść auto i rozpędzić koło ( są do tego urządzenia, ale pewnie nie dysponujesz) koło musisz rozpędzić dość szybko.
pozdrawiamSKODA OCTAVIA I 1.9 TDI ALH 66 kW/90 KM
UNIDEN PRO 520 XL + SIRIO ML 145
Komentarz
-
-
z tego co opisujesz to ŁOŻYSKO, zmienne obciążenie, wycie po 50km/h... Podnieś przód auta (na dwóch podnośnikach, odłącz czujnik ABS przy kole), rozkulaj do 140km/h wrzuć luz i wyłącz silnik, niech koła idą samowolnie. Tak sprawdzisz przód, tył podobnie, ale nie ma możliwości napędu, jeśli jednak to łożysko to nawet jak dobrze rękoma rozbujasz to usłyszysz huczenie.
Wbrew panującej opinii, huczenie "może się przeność", wydaje Ci się że to PP a w rzeczywistości LT.
Co do skrzyni, rozbujaj na prosztej drodze, luz i nasłuchiwać. Zresztą skrzynie wytrzymują (na ori sofcie) nawet 500000km.
Komentarz
-
-
jezeli krecisz kierownica podczas jazdy prawo - lewo, i przy skrecie w lewo odzywa sie buczenie po prawej to ja tez obstawiałbym łozysko przód prawy. zeby sprawdzic tyl to wez jakiegos kierowce , ty siadaj do tyłu, połz jedno oparcie tylnego siedzenia , głowa do bagaznika i nasłuchuj, mysle że jezeli to tył to napewno bedzie slychac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czyzyk64jezeli krecisz kierownica podczas jazdy prawo - lewo, i przy skrecie w lewo odzywa sie buczenie po prawej to ja tez obstawiałbym łozysko przód prawy. zeby sprawdzic tyl to wez jakiegos kierowce , ty siadaj do tyłu, połz jedno oparcie tylnego siedzenia , głowa do bagaznika i nasłuchuj, mysle że jezeli to tył to napewno bedzie slychac.
Komentarz
-
-
jeszcze raz się odezwę...może się powtórzę i nie tylko siebie, ale to że wymieniłeś łożyska nie daje Ci gwarancji że są dobre. Mogło któremuś z nich stać się coś złego podczas prasowania, albo poprostu trefny egzemplarz.SKODA OCTAVIA I 1.9 TDI ALH 66 kW/90 KM
UNIDEN PRO 520 XL + SIRIO ML 145
Komentarz
-
Komentarz